Waarom een eigen internet domein ??
Waarom nu deze uitsplitsing ?
Voor de internetprovider zijn al die zogenaamde diensten een aantrekkelijk iets om nieuwe klanten te trekken en gelijk ook een bindende factor.
Terwijl het weinig extra moeite kost, extra inkomen oplevert, zijn individuele klanten die problemen ondervinden alleen maar lastig en vervelend.
De optie als het niet bevalt ga je toch naar een ander, is net zo plat als kort door de bocht.
Dit vraag er om deze dingen weer uit elkaar te trekken, zodat jezelf als klant niet alleen betaald, maar ook bepaald wat je wel accepteert.
Hoe is dit zo gekomen?
Een lang minder prettig verhaal wil ik u besparen, (als u in soort gelijk situatie zit en toch meer wilt weten laat het dan even weten), maar in bijna 2 jaar tijd hebben al twee een periode van een week gehad dat we geen telefoon meer hadden en een keer dat we helemaal van email adres moesten overstappen.
Dit hakt er wel in voor een gezin van 4 personen die ieder zo zijn eigen contacten en verplichtingen heeft, naar bv werk, school, vrijwilligers werk, kennissen en familie.
Onze oplossing;
Toen 14 januari 2010 weer de stekker er uitging en nagenoeg geen support werd geleverd hebben we besloten van provider te wisselen.
Een oplossing te zoeken email en telefonie niet meer afhankelijk is bij welke internet provider dit ligt.
Per 30 januari hebben we ons aangemeld bij "XS4ALL - ADSL" en daarnaast via een "BASEHOST.NL" een eigen internet domein genomen, dwz een eigen vaste plaats op internet.
Hieronder hangt (als onder een paraplu) email, telefoon en andere zaken opdat we niet meer afhankelijk zijn van de gunsten en willekeur van een internet provider.
- Henry